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re: la valise diagnostique " débitmetre"

Posté : dim. avr. 11, 2010 8:54 pm
par gazadonf
Dommage que tu sois si loin, on aurait pu voire les codes, j'ai l'appareil qui va bien...

Bon, sinon, reprenons.

Combien as-tu de bornes au compteur?
En quelle circonstance ton voyant s'est-il allumé? Le matin au réveil ou bien à la première sollicitation en charge du moteur?

re: la valise diagnostique " débitmetre"

Posté : sam. avr. 24, 2010 9:07 pm
par migue
et maintenant un bruit de cardan ou de silenbloc !!! je sais pas au juste ça fait un cloc quand je tourne a gauche puis a droite ou bien quand je demarre en cote des que le moteur se met en prise !!! je sais pas comment ça va finir cette histoire de panne qui s'accumulent mais en tous cas une chose est sure c'est que : je n'ai jamais eu autant de probleme avant d'avoir ce jeep et c 'est surement la derniere fois que je roulerai avec cette marque!!!! (dommage car c'est vraiment un super vehicule sinon mais bon!!!)

re: la valise diagnostique " débitmetre"

Posté : dim. avr. 25, 2010 6:47 am
par migue
gazadonf a écrit :Dommage que tu sois si loin, on aurait pu voire les codes, j'ai l'appareil qui va bien...

Bon, sinon, reprenons.

Combien as-tu de bornes au compteur?
En quelle circonstance ton voyant s'est-il allumé? Le matin au réveil ou bien à la première sollicitation en charge du moteur?

j'ai 99 000 kms, le voyant c'est allumé pour la premiere fois quand j'etais dans la colline remorque chargé de bois, là j'attends toujours le debitmetre qui est parti en garantie je roule avec le vieux et depuis hier le voyant c'est rallumé.

re: la valise diagnostique " débitmetre"

Posté : dim. avr. 25, 2010 6:55 am
par migue
sur le ticket de la vaise x 431 lancer ressort: code de panne 001,P0101 debitmetre d'air massique,debitmetre d'air volumique probleme de performances, de limites . voila exactement ce qui il a d'écrit sur ticket, ciao a plus bon dimanche

re: la valise diagnostique " débitmetre"

Posté : lun. avr. 26, 2010 10:19 am
par gazadonf
Tu sais quoi??? Ca pue l'egr ton truc là.... ou tout du moins le circuit de recirculation des gaz d'échappement.

Dixit ce petit post

http://www.jeepkj.com/forum/showthread.php?t=27664

Grosse moto, ca dit que le code principal qui ressort quand l'egr est défaillante est le P0401 (pas ton cas).
MAIS (car il y a toujours un mais)
Ce code peut être accompagnée des codes
P0101 - MAF Sensor Signal Negative/Positive Deviation, (ca te rappelle rien??)
P0299 - Boost Pressure Sensor Positive Deviation,
P0402 - EGR Solenoid Circuit Positive Deviation.



On en parle ici aussi, avec un couple de code P0299 - P0101
http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef1454f/9908

Avec un bulletin de service associé pour confirmer le diagnostique:
TSB 21105

re: la valise diagnostique " débitmetre"

Posté : lun. avr. 26, 2010 10:39 am
par gazadonf
Tiens, bizarrement, en lisant plus loin le post qui fait quelques 1080 pages... :hein: :hein:

Ils parlent aussi du nettoyage de la sonde du collecteur d'admission (cf réponse 7 de ce post sur la page précédente)...

Comme quoi...

Pour le fun

Posté : lun. avr. 26, 2010 11:16 am
par gazadonf
Tu pourras ressortir la procédure de contrôle du code P0101 à ton mécano...

P0101-MAF SENSOR SIGNAL NEGATIVE DEVIATION
For a complete wiring diagram Refer to Section 8W
- When Monitored:
Engine temperature between 59.9°C and 99.9°C. Intake Air Temperature reading is steady. Atmospheric pressure below 1500 hpa. Boost pressure is between 750 hpa and 2400 hpa.
- Set Condition:
The MAF Sensor reading is below the calibrated map value for more than 2.0 seconds.
Possible Causes

AIR FILTER
AIR RESTRICTION
CHECKING FOR AIR LEAKS
EGR VALVE
MASS AIRFLOW SENSOR
INTERMITTENT CONDITION
Diagnostic Test

1. VERIFY ACTIVE DTC
NOTE: If DTC P0641, P0651 or P0697 is present with this DTC, diagnose DTCs P0641, P0651 or P0697 before diagnosing this DTC.

NOTE: Inspect all air intake and turbocharger related tubes for damage, restriction or poor connection. Any of these conditions can cause a this DTC to set.

NOTE: If the ECM detects and stores a DTC, the ECM also stores the engine/vehicle operating conditions under which the DTC was set. Some of these conditions are displayed on the scan tool at the same time the DTC is displayed.

NOTE: Before erasing stored DTCs, record these conditions. Attempting to duplicate these conditions may assist when checking for an active DTC.

Turn the ignition on.
With the scan tool, erase the ECM DTCs.

Test drive the vehicle.
With the scan tool, read the ECM DTCs.

Does the scan tool display a Mass Air Flow Sensor DTC?
Yes >> Go To 2
No >> Refer to the *CHECKING FOR AN INTERMITTENT DTC Diagnostic Procedure. (Refer to 9 - ENGINE - DIAGNOSIS AND TESTING)

2. AIR FILTER
Turn the ignition off.
Remove and inspect the Air Filter for soiling or excessive dirt and debris which may cause air flow restriction.
Were any of these problems found?
Yes >> Replace the Air Filter element.
Perform the ECM Verification Test Ver. 1 (Refer to 9 - ENGINE - DIAGNOSIS AND TESTING).
No >> Go To 3

3. AIR RESTRICTION
NOTE: Inspect all air intake, crankcase vent and turbocharger related tubes for damage, restriction or poor connection. Any of these conditions can cause a this DTC to set.

NOTE: Inspect the exhaust system and related tubes for damage, restriction or poor connection. Any of these conditions can cause a this DTC to set.
Turn the ignition off.
Inspect the intake system, exhaust system and related tubes and connections.
Were any problems found?
Yes >> Repair or replace as necessary.
Perform the ECM Verification Test Ver. 1 (Refer to 9 - ENGINE - DIAGNOSIS AND TESTING).
No >> Go To 4

4. CHECKING FOR AIR LEAKS
Turn the ignition off.
Remove the Inlet Pressure Sensor.
Connect smoke machine 84-04 to the Inlet Pressure Sensor port in the intake duct and begin injecting smoke into the intake system.
Observe all intake system components for evidence of smoke leakage.
Is there evidence of smoke leakage?
Yes >> Repair or replace as necessary.
Perform the ECM Verification Test Ver. 1 (Refer to 9 - ENGINE - DIAGNOSIS AND TESTING).
No >> Go To 5

5. EGR VALVE
Turn the ignition off.
NOTE: An EGR Valve that is stuck partially open can cause this DTC to set. Hard starting, rough running and black smoke from the tailpipe are signs of an EGR Valve that is stuck open.
While starting and test driving the vehicle, observe for the conditions mentioned in the note above.
Does the vehicle exhibit these conditions?
Yes >> Replace the EGR Valve.
Perform the ECM Verification Test Ver. 1 (Refer to 9 - ENGINE - DIAGNOSIS AND TESTING).
No >> Replace the MAF Sensor.
Perform the ECM Verification Test Ver. 1 (Refer to 9 - ENGINE - DIAGNOSIS AND TESTING).


P0101-MAF SENSOR SIGNAL POSITIVE DEVIATION

For a complete wiring diagram Refer to Section 8W
- When Monitored:
Engine temperature between 59.9°C and 99.9°C. Intake Air Temperature reading is steady. Atmospheric pressure
below 1500 hpa. Boost pressure is between 750 hpa and 2400 hpa.
- Set Condition:
The MAF Sensor reading is above the calibrated map value for more than 2.0 seconds.
Possible Causes
AIR FILTER
AIR RESTRICTION
CHECKING FOR AIR LEAKS
EGR VALVE
MASS AIRFLOW SENSOR
INTERMITTENT CONDITION
Diagnostic Test
1. VERIFY ACTIVE DTC
NOTE: If DTC P0641, P0651 or P0697 is present with this DTC, diagnose DTCs P0641, P0651 or P0697 before diagnosing this DTC.

NOTE: Inspect all air intake and turbocharger related tubes for damage, restriction or poor connection. Any of these conditions can cause a this DTC to set.

NOTE: If the ECM detects and stores a DTC, the ECM also stores the engine/vehicle operating conditions under which the DTC was set. Some of these conditions are displayed on the scan tool at the same time the DTC is displayed.

NOTE: Before erasing stored DTCs, record these conditions. Attempting to duplicate these conditions may assist when checking for an active DTC.

Turn the ignition on.
With the scan tool, erase the ECM DTCs.

Test drive the vehicle.
With the scan tool, read the ECM DTCs.
Does the scan tool display a Mass Air Flow Sensor DTC?
Yes >> Go To 2
No >> Refer to the *CHECKING FOR AN INTERMITTENT DTC Diagnostic Procedure. (Refer to 9 - ENGINE - DIAGNOSIS AND TESTING)

2. AIR FILTER
Turn the ignition off.
Remove and inspect the Air Filter for soiling or excessive dirt and debris which may cause air flow restriction.
Were any of these problems found?
Yes >> Replace the Air Filter element.
Perform the ECM Verification Test Ver. 1 (Refer to 9 - ENGINE - DIAGNOSIS AND TESTING).
No >> Go To 3

3. AIR RESTRICTION
NOTE: Inspect all air intake, crankcase vent and turbocharger related tubes for damage, restriction or poor connection. Any of these conditions can cause a this DTC to set.

NOTE: Inspect the exhaust system and related tubes for damage, restriction or poor connection. Any of these conditions can cause a this DTC to set.

Turn the ignition off.
Inspect the intake system, exhaust system and related tubes and connections.
Were any problems found?
Yes >> Repair or replace as necessary.
Perform the ECM Verification Test Ver. 1 (Refer to 9 - ENGINE - DIAGNOSIS AND TESTING).
No >> Go To 4

4. CHECKING FOR AIR LEAKS
Turn the ignition off.
Remove the Inlet Pressure Sensor.
Connect smoke machine 84-04 to the Inlet Pressure Sensor port in the intake duct and begin injecting smoke into the intake system.
Observe all intake system components for evidence of smoke leakage.
Is there evidence of smoke leakage?
Yes >> Repair or replace as necessary.
Perform the ECM Verification Test Ver. 1 (Refer to 9 - ENGINE - DIAGNOSIS AND TESTING).
No >> Go To 5

5. EGR VALVE
Turn the ignition off.
NOTE: An EGR Valve that is stuck partially open can cause this DTC to set. Hard starting, rough running and black smoke from the tailpipe are signs of an EGR Valve that is stuck open.
While starting and test driving the vehicle, observe for the conditions mentioned in the note above.
Does the vehicle exhibit these conditions?
Yes >> Replace the EGR Valve.
Perform the ECM Verification Test Ver. 1 (Refer to 9 - ENGINE - DIAGNOSIS AND TESTING).
No >> Replace the MAF Sensor.
Perform the ECM Verification Test Ver. 1 (Refer to 9 - ENGINE - DIAGNOSIS AND TESTING).

re: la valise diagnostique " débitmetre"

Posté : jeu. avr. 29, 2010 9:42 pm
par migue
ouai je crois que t'es sur la bonne piste, je crois que c'est un truc de ce genre, un nettoyage de l'egr ok, mais là jeep m'as changé encore le debitmetre , pour le moment plus de voyant mais si il vient a se rallumer , alors cette fois je fais tout nettoyer en commençant par l'egr (eh oui!! je suis tes conseils) et un jour faudra bien qu'il tourne ce kj. Au fait le bruit que j'ai vient de la barre de direction, 735 euros rien que ça!!!! ciao et merci encore

re: la valise diagnostique " débitmetre"

Posté : ven. avr. 30, 2010 9:51 am
par gazadonf
Aller courage...

Mais avec les aller et retour qu'ils t'ont fait faire sans réellement trouver la cause de la panne, si ton mécano ne fait pas un minimum de geste commercial, c'est que c'est vraiment un enc***é :devil:

Je n'ai pas encore trouvé précisément ou elle est située cette sal***é de vanne egr, mais à force de lire les forums américain, je sais qu'elle se trouve derrière le moteur coté habitacle (accessibilité au top quoi).
Et à chaque fois qu'il y a eu un pb avec, les concessionnaires ont systématiquement procédé à son remplacement (à cher + taxes + tva + pourboire pour le mécano). :ouin:

Y a que sur les forums australiens que j'ai lu qu'ils nettoyaient le capteur sur le collecteur d'admission et qu'ils mettaient de l'additif pour nettoyer un peu tout le merdier. En prévention...


Et ils font quoi pour 735 euros?? Ils changent la barre ou juste les silent bloc??

re: la valise diagnostique " débitmetre"

Posté : ven. avr. 30, 2010 10:04 am
par gazadonf
Voila à quoi ressemble la fameuse vanne egr...

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