Photos d’aménagements : le fourre-tout

Équipements et aménagements, préparation. [Pas de sujet concernant la compétition].

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AuverAuverland
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re: Photos d’aménagements : le fourre-tout

#6591

Message par AuverAuverland »

110-HCPU-CR a écrit :Image

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En vente libre par les "domaines" Suisse :

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Ça me plait BEAU-COUP!....... :clap: :clap: :clap:

Le prix??????????
Front 2.2 Dti Limited 1999 - Auverland A2
"Il faut être économe de son mépris en raison du grand nombre de nécessiteux"
110-HCPU-CR
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re: Photos d’aménagements : le fourre-tout

#6592

Message par 110-HCPU-CR »

voyagenland a écrit :je ne pense pas ,voir j'en suis sur!
Comme tout matériel militaire :hein:

La version 6x6 me plairait bien pour aller à la plage du Pharo en passant par la Canebière :D :D

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Les anglais en on aussi :

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Quelques caractéristiques :
Specification Mowag Duro II 6x6 LHD cargo trucks:

Manufacturer Mowag

- Steering ZF power assisted
- Engine Cummins 5.9 litre 185HP EuroIII
- Brakes Dual circuit hydraulic ventilated discs with ABS
- Permanent 6 Wheel Drive
- Allison S 2000, 5 speed automatic transmission with selectable Hi/ Low box & automatic
traction control Torsen, self-locking Differential
- De-Dion axles with wheel hub gear, patented roll stabilizers
- Air over hydraulic disc brakes, with ABS
- Designed & Built by - Bucher-Guyer and Steyr-Daimler-Puch Spezialfahrzeug (A division of General Dynamics)
- Low-slung, torsion-resistant steel box-section ladder-type chassis with tubular cross-members
- Aluminium forward control cab
- Roll Over protection
- Spare Wheel
- Tilting Cab
- Veeder-Root digital tachograph
- Onboard digital diagnostic unit with readouts for temperature, faults, service information and fluid levels
- Wheelbase 3.53 m (1st to 2nd axle) 1.20 m (2nd to 3rd axle)
- Ground clearance 0.40 m
- Max speed 110 Km/h
- Fuel tank capacity 120 litres
- Tyres 275/80R20
- Maximum permissible gross vehicle weight: 8,600kg
- Permissible towing weight: 12,100kg
- Maximum permissible front axle load: 3,500kg
- Maximum permissible 2nd axle load: 3,600kg
- Maximum permissible rear axle load: 2,600kg
- Unladen Weight: 5,700kg
- 2,900kg load capacity flat bed
- GVW 8,600 kg`s
- Max Load 4,200 kg`s
- Qty Available 5
- Electrics 24 volts

Height 2.65 M
Width 2.16 M
Length 6.7M

Date into Service 2006
Export Requirements ...more OGEL/SIEL Licence Required


HISTORY

"The Mowag Duro all-terrain tactical vehicle is produced in 4×4 and 6×6 configurations and is used for a wide range of military purposes."
In 1994, Switzerland placed an initial order of 3,000 vehicles, and the 4×4 and 6×6 Duro vehicles were delivered in 1999 and 2001. In December 2008, the Swiss Army procured 220 Duro IIIP armoured personnel carriers (APC) and 12 additional Duro IIIP NBC laboratory vehicles. The laboratory equipment for the vehicles was supplied and integrated by Rheinmetall Landsysteme. The deliveries were concluded between 2010 and 2012.
In 2001, Venezuela ordered 358 4×4 and 6×6 Duro vehicles. Between 2002 and 2004, Germany ordered 16 Duro IIIP 6×6 vehicles and an additional ten bomb disposal vehicles are on order. In 2003, General Dynamics delivered six Duro II 6×6 vehicles to Ireland. Malaysia has been operating 61 Duro 4×4 and 6×6 vehicles since 2003. 83 Duro II 6×6 vehicles were delivered to the UK in 2004.
In November 2011, General Dynamics European Land Systems received a contract from the Swiss Army to supply 70 Duro APCs (GMTF). The procurement is part of the Swiss Armament Procurement Programme, sanctioned by the Swiss Parliament in 2010. Deliveries will commence in the fall of 2013.
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DURO 6x6 !

#6593

Message par 110-HCPU-CR »

La conception de son châssis est top !

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Détails là :

http://adsves.weebly.com/chassis/category/all/7

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110-HCPU-CR
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re: Photos d’aménagements : le fourre-tout

#6594

Message par 110-HCPU-CR »

AuverAuverland a écrit :Ça me plait BEAU-COUP!....... :clap: :clap: :clap:

Le prix??????????
Sur le site des ventes des surplus de l'armée Suisse ;)


http://www.lba.admin.ch/internet/lba/fr ... ionen.html
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Surplus armée Suisse

#6595

Message par 110-HCPU-CR »

110-HCPU-CR
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A titre d'exemple :

#6596

Message par 110-HCPU-CR »

Ce camion est mis à prix à 5300 francs suisse

http://www.armyliqshop.ch/fahrzeugeersa ... hne-spill/

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pat 25
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re: Photos d’aménagements : le fourre-tout

#6597

Message par pat 25 »

C'est un MAN re badgé Saurer.................?
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Iveco 4x4 3C Cartier ex Raid Lover (vendu)
KZJ 90 remplacé par une Aygo
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110-HCPU-CR
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re: Photos d’aménagements : le fourre-tout

#6598

Message par 110-HCPU-CR »

pat 25 a écrit :C'est un MAN re badgé Saurer.................?
5 300.00 Franc suisse = 4 862.83 Euros :cool:

Moins cher qu'un Defender :D :D
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pat 25
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re: Photos d’aménagements : le fourre-tout

#6599

Message par pat 25 »

C'est la mise a prix, et pour la CG en France.................................... :roll:
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CG
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re: Photos d’aménagements : le fourre-tout

#6600

Message par CG »

Puis il faudra penser à l'aménager, parceque là . . . il est brut de fonderie ... :D
Bonjour à ceux qui roulent en 4x4 . . . . . . . . s'il y en a encore ?
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