Pose pré fitre cyclonique sur HZJ 78
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- breizhpekab
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Pose pré fitre cyclonique sur HZJ 78
je voulais savoir si quelqu’un pouvez me conseiller un endroit idéal dans le compartiment moteur pour poser son pré filtre et quels sont les accessoires nécessaire car j ai déjà acheté un pré filtre de la marque Raccor, le FG 500
quel type de collier et la dimension des durites ?
Merci d avance
Cyril
- FIFITOY
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re: Pose pré fitre cyclonique sur HZJ 78
préfiltre a GO pas cycloniquebreizhpekab a écrit :Bonjour a tous,
je voulais savoir si quelqu’un pouvez me conseiller un endroit idéal dans le compartiment moteur pour poser son pré filtre et quels sont les accessoires nécessaire car j ai déjà acheté un pré filtre de la marque Raccor, le FG 500
quel type de collier et la dimension des durites ?
Merci d avance
Cyril

-Au plus près du filtre a GO et dans une zone suffisamment accessible pour aller visser dévisser facilement la purge..

-Durite de même diamètre que celle du filtre - c'est plus simple en cas de dépannage
-Colliers


Bon cela ne t'aide pas trop mais comme il y plusieurs configurations d'agencement moteur sur les HZ ce n'est pas facile de te donner la meilleure place

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- breizhpekab
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re: Pose pré fitre cyclonique sur HZJ 78
j aurais bien voulu le mettre a cette même place que sur la photo mais j ai double batterie sur le HZJ !
et je voulais le fixer sur le support batterie mais j ai peur qu'il soit trop prêt du collecteur ! sinon sait tu a quoi sert cette vilaine boite sur la durit d admission d air juste apres la boite a air avant d arriver a la vanne EGR ???
grosse interrogation ca me demange de l enlever

Sinon on dit bien filtre cyclonique a décantation pour la gasoil

- Amazighland
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re: Pose pré fitre cyclonique sur HZJ 78
Ici, on en à même plus besoin, le GO, est comme en europe.
- FIFITOY
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re: Pose pré fitre cyclonique sur HZJ 78
C'est communément admis comme un résonateur du système flexible d'alimentation d'airbreizhpekab a écrit :Merci FIFITOY !!!
! sinon sait tu a quoi sert cette vilaine boite sur la durit d admission d air juste apres la boite a air avant d arriver a la vanne EGR ???
grosse interrogation ca me demange de l enlever![]()


si un "motoriste" en sait plus il est bienvenue

En fait j'ai trouvé cà !!

"Intake hose and resonator
Design and Construction
The resonator itself couldn't be simpler in design; it's basically just an expansion chamber or wide spot in the otherwise-smooth intake pipe. It may or may not contain some kind of baffle or plate, depending upon the design and the intent of the designers. Resonators come in two types: In-line resonators are open chambers that sit in the intake tube, while side-branch resonators are chambers that sit next to the tube and are connected to it via a small duct or channel.
The Common Misconception
Most hot-rodders and car enthusiasts think of intake resonators as simple mufflers in the intake tube, devices designed to siphon all the awesomeness out of a car's sound track to appease soccer moms and senior citizens. That makes it a prime candidate for the "chuck-it" school of auto modification. After all, it's basically just a plastic tumor growing off of a tube that should by definition be as smooth and blemish free as possible. While sound control is indeed part of the resonator's job, the sound control itself is really more of a side effect of its primary purpose.
Pressure Wave Harmonics
Air flowing into your cylinder head's intake port doesn't move in a straight line while the valve is open, then politely stop in its tracks to await another valve opening. When the valve closes, the moving column of air slams into it, then compresses and bounces back like a spring. This pressure wave travels backward at the speed of sound until the intake runner opens up or it hits something, and then it bounces back toward the cylinder. This is the "first harmonic." The pressure wave actually bounces back and forth two or three more times before the intake valve opens again.
Intake Tube Pulses
The resonator in your intake is technically known as a Helmholz resonator, an acoustic device used to control pressure wave harmonics. Air bouncing back out of your engine and into the intake tube doesn't do it in a single pulse the way it would in a single intake runner; the multiple pistons put out pressure waves at their own intervals, and some of those are going to try to bounce back in while others are going out. The result is a "clog" or high pressure area in your intake tube that ultimately limits airflow through almost the entire rpm spectrum.
The Resonator
Adding an expansion chamber to the intake tube forces air coming back out of the engine to slow down to fill the cavity, thus expending a great deal of its energy and slowing the pressure wave reversion. This slowdown allows fresh air to flow toward the engine without fighting pressure reversion waves the entire way, thus aiding in cylinder filling. Since these pressure waves are essentially sound, giving them a place to expend their energy before exiting the air filter box ends up dampening the intake noise and quieting the engine. Thus, the resonator helps to make the engine paradoxically quieter and more powerful."


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- breizhpekab
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re: Pose pré fitre cyclonique sur HZJ 78
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re: Pose pré fitre cyclonique sur HZJ 78
breizhpekab a écrit :Aie j ai meme pas Lu et j ai déjà mal au crane...
ahhh les djeuns....


le plus important est la:
"Thus, the resonator helps to make the engine paradoxically quieter and more powerful"
De fait, le résonateur contribue à rendre le moteur plus silencieux et, paradoxalement, plus puissant.
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re: Pose pré fitre cyclonique sur HZJ 78
- breizhpekab
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re: Pose pré fitre cyclonique sur HZJ 78
Finalement pas besoin' d enlever le résonateur [ATTACH]92661[/ATTACH]FIFITOY a écrit :ahhh les djeuns.... [emoji317][emoji317]
le plus important est la:
"Thus, the resonator helps to make the engine paradoxically quieter and more powerful"
De fait, le résonateur contribue à rendre le moteur plus silencieux et, paradoxalement, plus puissant.
- FIFITOY
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re: Pose pré fitre cyclonique sur HZJ 78

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