pb voyant cherokee 2.5 vm td

Modérateur : valJeep

forzap
Quatre-Quatreux
Statut : Hors ligne

pb voyant cherokee 2.5 vm td

Message par forzap »

bonjour je viens d acheter un jeep cherokee 2.5 td vm de 96 et au demarrage toute a l heure le voyant check engine c est allumé, mais vu que je pas le livre technique du véhicule je me permets de me tourner vers vous merci de vos réponse et que dois je faire
jack74
Quatre-Quatreux

re: pb voyant cherokee 2.5 vm td

Message par jack74 »

forzap a écrit :bonjour je viens d acheter un jeep cherokee 2.5 td vm de 96 et au demarrage toute a l heure le voyant check engine c est allumé, mais vu que je pas le livre technique du véhicule je me permets de me tourner vers vous merci de vos réponse et que dois je faire

Tu devrais trouver ton bonheur ici ;)

http://pagesperso-orange.fr/morbius/jee ... ation.html
Toyota vs Jeep
Mais pour l'instant il reste un vieux RAV4.2

Laisse c'est tous des cons, ils oublient qu'ils vont mourir un jour...
alfabbett
Quatre-Quatreux

Merci.

Message par alfabbett »

Un peu tardif, j'étais en plein déménagement... mais merci pour l'info
free07
Quatre-Quatreux

Message par free07 »

forzap a écrit :bonjour je viens d acheter un jeep cherokee 2.5 td vm de 96 et au demarrage toute a l heure le voyant check engine c est allumé, mais vu que je pas le livre technique du véhicule je me permets de me tourner vers vous merci de vos réponse et que dois je faire
Salut,

Sur le mien, il m'est arrivé la même chose que toi et quand je coupais le moteur et que je redémarrais, le voyant ne s'allumait plus, cela arrivait de temps à autre, trés rarement en fait.
Puis, un jour, j'ai du changé l'alternateur ( pb de charge de batterie ) et depuis, je n'ai plus jamais vu ce voyant s'allumer.
Je pense que ce voyant indique un problème général, pour moi, cela était du à l'alternateur qui était naze, c'est peut être une piste pour toi.
Bon courage !
Thierry
matte06
Quatre-Quatreux

Message par matte06 »

Bonjour,

j'ai eu le meme probleme il y a une semaine suite au lavage de mon moteur: j'ai ouvert le capot et laissé le cherokee capot ouvert au soleil pendnat 2 heures et plus rien !!

Mathieu
Floflo
Localisation : Bas-Alpin Saint Aubanais, émigré sur la côte d'azur

Message par Floflo »

de mémoire je crois en effet qu'il s'agit d'un problème d'ordre général.
faut vérifier tous les niveaux en premier lieux, plus l'eau de la batterie et la tester pour voir si elle n'est pas faiblarde. En aillant fait tout ça, si t'as pas d'autres symptomes du genre chauffe moteur, c'est peut être pas grand chose.
Jeeper days STAFF
matte06
Quatre-Quatreux

Message par matte06 »

DIsons que pour moi, le cherokee sortait du mécano

MAthieu
Floflo
Localisation : Bas-Alpin Saint Aubanais, émigré sur la côte d'azur

Message par Floflo »

matte06 a écrit :DIsons que pour moi, le cherokee sortait du mécano

MAthieu
il avait oublié de l'éteindre ? :mad: :D
Jeeper days STAFF
forzap
Quatre-Quatreux

Message par forzap »

voila le voyant est revenu j ai la manip pour voir les clignotements et voici ce que j ai eu 12 24 55 si quelqu un peut me dire a quoi sa correspond
Dream
Quatre-Quatreux

Message par Dream »

Hello

11
No crank reference signal detected during engine cranking. Intermittent loss of either camshaft or crankshaft position sensor. CKP sensor target windows have too much variation.

12
Direct battery input to PCM was disconnected within the last 50 Key-on cycles.

13
No difference recognized between the engine MAP reading and the barometric (atmosphere) pressure reading from start-up.

14
MAP sensor input above or below acceptable voltage. 5 volt output to MAP sensor open.

15
No vehicle speed sensor signal detected during road load conditions.

17
Engine did not reach operating temperature within acceptable limits. Engine does not reach 20º F. within 5 minutes with a vehicle speed signal.

21
Upstream oxygen sensor response slower than minimum required switching frequency. Upstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor heating element circuit malfunction. Downstream oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating range. Oxygen sensor voltage too low, tested after cold start. (Upstream or Downstream) Left oxygen sensor input voltage maintained above the normal operating temperature.

22
Engine coolant temperature sensor above or below acceptable voltage.

23
Intake air temperature sensor input above or below acceptable voltage.

24
Throttle position sensor input above or below acceptable voltage. TPS signal does not correlate to MAP sensor.

25
A shorted or open condition detected in one or more of the idle air control motor circuits. Actual idle speed does not equal target idle speed.

27
Injector #3, and/or 4, and/or 5, and/or 6 output driver does not respond properly to the control signal.

31
An open or shorted condition detected in the A/C clutch relay circuit. Insufficient or excessive vapor flow detected during evaporative emission system operation.

33
An open or shorted condition detected in the duty cycle purge solenoid circuit. (A/C clutch relay circuit)

34
An open or shorted condition detected in the Speed Control vacuum or vent solenoid circuits. Speed control switch input below the minimum acceptable voltage.

37
Relationship between engine speed and vehicle speed indicates no torque converter clutch engagement. An open or shorted condition detected in the torque converter part throttle unlock solenoid control circuit. Incorrect input state detected for the Park/Neutral switch. Auto only.

41
An open or shorted condition in the generator field control circuit.

42
An open or shorted condition detected in the auto shutdown relay circuit. An open condition detected in the ASD relay output circuit. An open or shorted condition detected in the fuel pump relay control circuit. An open circuit between PCM and fuel gauge sending unit. Circuit shorted to voltage between PCM and fuel gauge sending unit. No movement of fuel level sender detected.

43
Peak primary circuit current not achieved with maximum dwell time. Misfire detected in one or more cylinders 1 thru 6. (4 and 6 cyls.)

44
Battery temperature sensor in voltage above or below acceptable range.

46
Battery voltage sense input above target charging voltage during engine operation.

47
Battery voltage sense input below target charging during engine operation. Also, no significant change detected in battery voltage during active test of generator output circuit.

51
A lean air/fuel mixture has been indicated by an abnormally rich correction factor.

52
A rich air/fuel mixture has been indicated by an abnormally rich correction factor.

53
PCM Internal fault condition detected.

54
No camshaft signal detected during engine cranking.

55
Completion of fault code display on Check Engine lamp.

62
PCM Failure to update service reminder indicator

63
Unsuccessful attempt to write to an EEPROM location by the PCM.

64
Catalyst efficiency below required level. (Same as code 72)

65
Power steering high pressure seen at high speed. (2.5L only)

72
Catalyst efficiency below required level. (Same as code 64)

77
Malfunction detected with poser feed to speed control servo solenoids.

Apparemment il n'y a que le 24 qui compte vraiment. Les autres correspondent à une deconnexion de la batterie et le 55 à la fin du test.
Répondre