re: le coin des lords!!(range classic)
Posté : lun. sept. 08, 2014 5:32 pm
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encore des pieces pour charly !voyagenland a écrit :[ATTACH=CONFIG]79438[/ATTACH]
ouais bordel!!!will@ a écrit :encore des pieces pour charly !![]()
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C'est pas si chere que ca! Et niveau habitabilite ca doit bien le fairevoyagenland a écrit :3350!
la:http://achat-occasion.automobile.fr/voi ... 02152.html
y veut pas, y veut pas ! l'est pas fou oui ! y sait bien que le voyant arriver t'srait capab" d'y balancer une tirée de plombs en braillant "t"ain de touristes!"charly 60 a écrit :ouais bordel!!!
veut pas ce bosser chez moi,y a 1000m2????![]()
trés intéressant,merciGrain.de.Sable a écrit :cela dépend des ateliers qui ont proposé les conversions.
ici il s'agit de la conversion suisse Emil Frey
et oui il y a rallongement entre les portes avant et arr (on voit la bande de métal)
voilà un copie d'article
Emil Frey ambulance - Swiss conversion
Carosseriewerk Emil Frey - Range Rover ambulance
This beautiful converted Range Rover ambulance by Carosseriewerk Emil Frey in Safenwil, Switzerland
mainly used in operations in difficult terrain and in adverse weather conditions in the mountains of Switzerland. Especially for winter driving were the other emergency vehicles could not be used.
Still today this Range Rover ambulance is in active service, ie Zürich.
The Emil Frey converted Range Rover ambulances were produced from approximately 1984 and through 1993/94 and were mainly used in Switzerland.
The ambulance had standard front doors and used a body extension between front and rear door.
Rear side doors were also extended in length for easer access to the patient, but used the normal
shut line at the rear wheel arches.
The body was also lengthened behind the rear wheels.
Total ambulance length: 528 cm (standard Range Rover: 447 cm), Width: 181 cm
Total height, incl. light beacons: 230 cm (standard Range Rover: 180 cm)
Emty weight: 2400 kg and 300 kg load capacity.
Seating for 4 and 1 stretcher.
The spare wheel was stoved in a special carrier under the rear end of the floor/fuel tank.
Roof and the rear side doors were also heightened for better space.
This Range Rover had one single piece top hinged rear door.
pas dit que cette conversion soit sur structure en bois ... pas le temps de tout fouiller ....
ps : on a massacré un carmichael ... question d'état.![]()
Le Range , a été un excellent choix pour les Rallyes-RAID où les voitures sont vides et le,barda transporté par l'assistance .mimouss a écrit :Ouaip, hyper interessant mais 300kg de cu![]()
Avec les 500 du forester j'arrive facilement a depasser alors la...
C'est po un bon choix pour le raid![]()