Panne glacière Djebel Line/Waeco 45L

Équipements et aménagements, préparation. [Pas de sujet concernant la compétition].

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christian.styling
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re: Panne glacière Djebel Line/Waeco 45L

#11

Message par christian.styling »

1/- le frigo fait-il du froid ? parce que le témoin ERROR c'est une chose mais si ça fait du froid quand même...
2/- le frigo est-il ancien (plus de cinq ans) parce qu'il est peut être mort... bien branché mais mort...
--
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btiti
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re: Panne glacière Djebel Line/Waeco 45L

#12

Message par btiti »

christian.styling a écrit :1/- le frigo fait-il du froid ? parce que le témoin ERROR c'est une chose mais si ça fait du froid quand même...
2/- le frigo est-il ancien (plus de cinq ans) parce qu'il est peut être mort... bien branché mais mort...
Bonjour,
le frigo fait bien du froid , descend même jusqu'à -25 °C .
le frigo est de 2010 mais n'a pas tourné beaucoup.

il n'est pas mort !!! je pense plus à un pb de la carte de gestion . il ne redemarre pas tout le temps . lorsqu'il ne redémarre pas, il suffit que je le coupe et le remmette en route et hop il redémarre.
fonctionne mieux lorsque je débranche le ventilo et le rebranche lorsque le compresseur a démarré ? j'ai certainement un pb de consommation de courant excessif !!!
je recherche et vous dit.

Merci
btiti
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re: Panne glacière Djebel Line/Waeco 45L

#13

Message par btiti »

christian.styling a écrit :1/- le frigo fait-il du froid ? parce que le témoin ERROR c'est une chose mais si ça fait du froid quand même...
2/- le frigo est-il ancien (plus de cinq ans) parce qu'il est peut être mort... bien branché mais mort...
Voilà ce que j'ai trouvé sur le net , désole en anglais ...

Danfoss BD 35 and 50F Fault Diagnostic.

1 Flash Low Voltage

There is insufficient voltage reaching the fridge compressor.
a) Confirm the wire dimension is correct
If this is a new installation check the wire sizing:
Electrical Cables Table
Size
Max Distance
12V 24V
mm2 Awg M ft M ft
2.5 14 2.5 8.2 5 16.4
4 12 4 13.1 8 26.2
6 10 6 19.6 12 39.4
10 8 10 32.8 20 65.6
b) Test the Power supply
To properly test the power supply to a Danfoss powered 12v or 24v system, the
following testing procedure must be carried out. This will establish whether the
power supply feeding the system is free of bad, loose and/or high-resistance
connections.
Reading the voltage on the panel or at the batteries is meaningless, as is the fact
of a new installation or new batteries.
Size and the capacity of the battery bank is irrelevant.
1. Turn off the breaker (or remove the fuse) supplying DC power to the system.
2. Unplug one of the thermostat leads at the controller.
3. Using a multi-meter, read the DC voltage at the battery terminal(s).
4. Connect the multi-meter reading DC voltage to the power terminals (+ and -)
on the controller so that it can be left connected and monitored.
5. Turn on the breaker (or install the fuse) to the system.
6. Check that the voltage is the same as the voltage seen at the battery
terminals.
7. Whilst watching the multi-meter, reconnect the thermostat lead and monitor
the voltage continuously before, during, and after the compressor starts or
attempts to start.

Interpreting power supply results
If the power supply is free of loose, bad, and/or high resistance connections,
the voltage reading at 5 above will stay very stable and only drop slightly
when the compressor starts. As a general rule, on a 12v system the reading
should not drop below 12v.
If, when the compressor attempts to start, the voltage reading drops
significantly, a bad electrical connection should be suspected. If the voltage
drop is sufficient to fall below the 10.5v (23v) cut-off built in to the controller,
the compressor will stop. (At this point the voltage may return to it s original
reading.) The fan or pump will continue to run for approx. 45 seconds and then
the compressor will attempt a re-start. If the voltage is then above 11.5v
(23.5v) the compressor will start or attempt to re-start again.
WARNING If the multi-meter being used is a digital model that is slow to
react, the voltage may drop below 10.5v (23v) and then recover too quickly to
register on the meter. This can lead to the situation where the compressor
starts then stops from low voltage, the voltage returns to its original value, and
there being no significant drop on the meter.
If the compressor starts and runs OK but stops after a short while, the voltage
may be gradually dropping towards and below the 10.5v (23v) cut-off point.
This should be easily identified on the meter.
If the nature of the fault is such that the voltage reading at 5 above drops
below 10.5v (23v) even before the compressor attempts to start, a very bad
electrical connection must be suspected. This is because even the small load of
the fan or pump relay, both less than 0.5 amp (0.25 amp), is seemingly
sufficient to reduce the voltage considerably.
What to look for
A loose and/or high-resistance connection can be anywhere in the supply between
the batteries and the controller. i.e. a bad breaker or fuse, a loose or corroded
screw connection, a poorly made or corroded crimp connection, a damaged section
of wire, etc.
HINT
A good place to look first is the negative (ground) connection, especially on a
European-built boat. These tend to be multiple, common connections that
are added to over time.

2 Flashes Fan Greater 1 amp


a. Air cooled systems

The fan is faulty and drawing more than 1 amp.
Unplug the fan or water pump and restart the compressor.
For air cooled you will need to replace the fan:
Fan Size Item Number
20x20mm 1E51590C
90x90mm 1E250102C
120mmx120mm 1E51335C

b. Water cooled systems

Unplug the water pump and restart the compressor to confirm the compressor will
now run.
If the system now runs it means the pump is drawing more than 1 Amp. The
system should be set up with the pump connected via a relay or pump interface to
prevent this happening.
If it is not, add a relay to the system or contact Penguin Refrigeration for
further details.
If there is a relay/pump interface already fitted it may have developed a fault.
Again please contact Penguin Refrigeration for further details.

3 Flashes Compressor Start Error

This could still be a voltage error, due to a power surge or similar, or a faulty
compressor controller.
First turn off the power to the unit for 1 minute to let the system reset. Turn the
power back on and see if the fridge runs.
If the system still fails to start either:
Return the control box to Penguin Refrigeration for testing
Replace electronic controller: 1E50895


4 Flashes Compressor Overload

Send the controller to Penguin Refrigeration for testing, or contact our technical
team for further assistance.

5 Flashes Compressor Overload

Send the controller to Penguin Refrigeration for testing, or contact our technical
team for further assistance.
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christian.styling
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re: Panne glacière Djebel Line/Waeco 45L

#14

Message par christian.styling »

j'ai un frigo à compresseur DANFOSS BDF35

depuis environ 2012 (frigo acheté en 2006) j'avais des affichages ERROR mais le frigo continuait de faire du froid.
mon branchement était "suffisant"
rencontré à Valloire un pro m'a dit que ça venait du thermostat...

un copain de forum4x4 l'a ouvert et nettoyé et le frigo a refonctionné normalement

il a recommencé les signaux ERROR mais jusqu'en 2017 il faisait quand même du froid...

en 2018 il a rendu l'âme et j'ai racheté le même.

JE NE SAIS PAS ce qui s'est passé. il fonctionne parfaitement en 220v !
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skyfish
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re: Panne glacière Djebel Line/Waeco 45L

#15

Message par skyfish »

c'est écrit dans le texte anglais que, si le ventilateur tire plus d'1A, ça met en erreur et faut changer le ventilateur; ça correspond à ce que tu as constaté si j'ai bien compris
faut un ventilateur avec ces caractéristiques:

a. Air cooled systems

The fan is faulty and drawing more than 1 amp.
Unplug the fan or water pump and restart the compressor.
For air cooled you will need to replace the fan:

Fan Size Item Number:
20x20mm 1E51590C
90x90mm 1E250102C
120mmx120mm 1E51335C
heureusement qu'il y a des cons autour de moi, j'm'rends compte que finalement j'l'suis pas tant que ça
Jeep Grand Cherokee WH 4.7 V8 , critair 1 arrrrffff
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re: Panne glacière Djebel Line/Waeco 45L

#16

Message par btiti »

skyfish a écrit :c'est écrit dans le texte anglais que, si le ventilateur tire plus d'1A, ça met en erreur et faut changer le ventilateur; ça correspond à ce que tu as constaté si j'ai bien compris
faut un ventilateur avec ces caractéristiques:

a. Air cooled systems

The fan is faulty and drawing more than 1 amp.
Unplug the fan or water pump and restart the compressor.
For air cooled you will need to replace the fan:

Fan Size Item Number:
20x20mm 1E51590C
90x90mm 1E250102C
120mmx120mm 1E51335C
oui tout à fait !!!
pour l'instant , j'ai démonté la carte de gestion , nettoyée avec nettoyant contact ainsi que toutes les connections électrique, changé 2 fils qui mes paraissaient pas terrible, remonté et verdict ....
FONCTIONNE DEPUIS 4 JOURS NON STOP SANS ERREURES !!!! :D

A suivre !!!
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